«Барвисті віночки» 9-го садка

90-ті роки ХХ століття… древній, старовинний Кам’янець з кожним днем все поновлюються новими новобудовами. І ось, ще на зовсім молодому мікрорайоні Жовтневий, наче осінній грибок, як із казки виріс новий садок. А назва йому «Барвистий віночок».

В час, коли матінка-природа багата своїм осіннім розмаїттям барв, а саме 5 жовтня 1989 року гостинно відчинив двері перед найменшими 330 мешканцями житлового масиву – дитячий садок, що по вулиці Жукова, 7, збудований заводом легких металевих конструкцій (директор Галіцький Г.О., нині покійний). Ще скрізь пахло свіжою фарбою та столярними виробами, а садочок заповнився дитячим гомоном та сміхом.

Педагогічні штати комплектував міський відділ народної освіти, який очолював молодий завідувач Тюрін В.П. Разом із заступником по дошкільній освіті Олійник Т.Г., вони підібрали професійний склад педагогів, основний кістяк якого працює і сьогодні.

Дошкільна освіта нашого міста – потужна ланка, міцний фундамент на якому будуються наступні знання. Дошкільний заклад за роки функціонування досяг вагомих результатів у роботі на рівні міста, області, України.  

      Приймаючи від батьків їхній найдорожчий скарб – дитину, ми дбаємо про створення та оновлення розвивального середовища, забезпечення комфортних умов перебування та розвитку кожного малюка. До послуг дітей предметно-ігрові осередки, цікаво облаштовані ігрові кімнати, комп’ютерний клас, музична та спортивна зали, фізіотерапевтичний кабінет, сучасно облаштовані ігрові майданчики, басейн. Предметно-ігрове середовище використовується гнучко, варіативно.

Колектив дитячого садка № 9 перебуває у постійному пошуку для залучення додаткових джерел фінансування закладу. Упродовж багатьох років дошкільний заклад надає додаткові освітні послуги з англійської мови, хореографії, комп’ютерної грамоти, гри на фортепіано тощо. Додатково залучені кошти дають можливість забезпечити повноцінний розвиток дошкільнят та оновити розвивальне середовище. 

Змістовність форм методичної роботи, впровадження сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних технологій в освітньо-виховний процес закладу, сприяли перемозі вихователів у щорічних номінаціях міських, обласних виставок педагогічних ідей та інновацій «Педагогічна палітра», перші місця у методичному марафоні «ІКТ + фізкультура», молодих педагогів «Символіка дошкільного закладу», міському етапі Всеукраїнського фестивалю дитячого театрального мистецтва.

Значним досягненням закладу, є перемога вихователя Жанни Кащеної у міському конкурсі «Вихователь року 2013» та ІІ почесне місце у обласному конкурсі «Вихователь року 2013».

Педагоги – активні члени міської лабораторії, яка впроваджує ідеї Софії Русової. Втілюючи в практику її творчу спадщину силами педагогічного колективу та батьків в закладі створено міні музей ужиткового мистецтва.

Дошкільний заклад тісно співпрацює з педагогічним факультетом КПНУ ім. Івана Огієнка, НВК № 17 в плані впровадження державних стандартів початкової освіти. На основі окреслених напрямів і проблем розроблено структуру спільної методичної роботи, за чітким алгоритмом проводились конкретні заходи, робота з молодими спеціалістами.

Щорічно діти, батьки, педагоги закладу беруть участь у міських, обласних, всеукраїнських конкурсах, фестивалях, тощо. У конкурсах дитячої пісенної творчості «Веселка моя співанкова», «Матуся моя дорогенька», у творчому конкурсі від журналу «Жирафа-Рафа» «Безпечна країна очима дитини», VI Міжнародному конкурсі «Здоров’я може бути смачним» вихованці здобули призові місця та нагороджені Почесними грамотами та призами.

На високому рівні працює профспілкова організація закладу. В огляді-конкурсі художньої самодіяльності трудових колективів установ та закладів освіти працівники садка посіли перше місце серед дошкільних закладів.

Важливим показником правильної кадрової політики в дошкільному навчальному закладі № 9 «Барвистий віночок» є стабільність та ріст кадрового складу. Так, впродовж багатьох років, педагоги дошкільного навчального закладу стали керівникам в освітніх закладів міста, а саме:

- Рябчук Валентина Григорівна – пропрацювавши 20 років музичним керівником, та незмінним головою профспілкового комітету закладу обійняла посаду директора школи мистецтв № 1 міста Кам’янець-Подільського (2009 р.);

- Калинюк Євгена Миколаївна – вихователь, віддавши понад 15 років роботі з дошкільнятами, стала головним спеціалістом з охорони дитинства управління освіти і науки (2008р.);

- Сопільник Броніслава Володимирівна – виросла від посади вихователя до посади завідувача ДНЗ № 2 (2010р.);

- Беспала Леся Валеріївна – вихователь, стала завідувачем ДНЗ № 15 (2011р.);

- Осадчук Людмила Олександрівна – вихователь, переведена вихователем-методистом ДНЗ № 2 (2012р.);

- Лозінська Наталія Іванівна – вихователь-методист, обійняла посаду завідувача ДНЗ № 17 (2014р.);

- Марущак Ірина Володимирівна  вихователь методист, стала завідувачем ДНЗ №1 (2015р.);

- Кащена Жанна Петрівна  виросла від посади вихователя до посади вихователя-методиста ДНЗ №9 (2015 р.)

Плани на майбутнє

Відповідно Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року дошкільний навчальний заклад № 9 працює в режимі творчого розвитку, в постійному пошуку та впровадженню інноваційних освітніх технологій, ідей та знахідок.

Колективом закладу розроблено «Перспективний план – заходи щодо розвитку дошкільного навчального закладу № 9 «Барвистий віночок» до 2017 року»:

·     Інформаційно-методичний центр «Креативність».

·     Студія соціально-моральної поведінки «Це я можу сам».

·     Методологічна технологія «Національний дитячий садок С.Ф. Русової».

·     Модульна дитяча пізнавально-розвивальна технологія «Барвистий віночок».

·     Авторські здоров’язбережувальні програми Л. Терефери: програма «Граючись – навчаємось», програма з навчання плаванню «ПлавЛенд» - плаваємо з англійською».

·     Проект «Територія дитинства».

·     Дитячий ігровий дизайн «Театр одного актора».

·     Проект харчування «Органічна їжа дітям»

Наші плани на майбутнє відображають запити батьків, дітей та педагогів, орієнтують на системність щодо гуманістично спрямованої активної роботи з формування життєвої компетентності дошкільника.

 

Життя продовжується в наших дітях,

У них відлуння пращурів і дідусів.

То як же ці створіння не любити,

Тому життя присвячуємо їм!